Diensten

Kwalitatief onderzoek

Diepte-interviews en focusgroepen

Voor sommige vraagstukken is vooral ‘het waarom’ belangrijk; bijvoorbeeld als overwogen wordt om de dienstverlening aan te passen en onderliggende behoeften te achterhalen.

Voor deze vragen is kwalitatief onderzoek in de vorm van individuele interviews of groepsgesprekken met leden en/of stakeholders de beste methode.

Ledenpeilingen.nl heeft veel ervaring met deze aanpak.


Advies

Advies

Als u zelf onderzoek uitvoert met behulp van een online tool loopt u wellicht tegen vragen aan.
  • Wat is een handige manier om informatie te verzamelen?
  • Hoe stel ik de juiste vragen/maak ik een goede vragenlijst?
  • Hoe interpreteren we deze specifieke resultaten?
In dergelijke gevallen zijn wij op uur-basis beschikbaar voor advies.

Kwantitatief onderzoek

Online onderzoek

Voor cijfermatig inzicht, ‘het hoeveel’,  is het nuttig online vragenlijsten uit te sturen. Dit gebeurt bijvoorbeeld als een organisatie wil weten hoe tevreden de leden zijn met de geleverde ondersteuning.

Ook als het gaat om wensen met betrekking tot de inzet van communicatiemiddelen kan dit een handige methode zijn.

Ledenpeilingen.nl kan u in deze situatie van dienst zijn door het gehele onderzoek voor u uit te voeren, maar het is ook mogelijk dat u het deels zelf doet en deels bij ons neerlegt.

Share by: